Τις οδηγίες πλου για τον ιστιοπλοϊκό αγώνα “Κύπελλο Άνοιξης” που διοργανώνει το Σαββατοκύριακο έδωσε στη δημοσιότητα ο Ναυτικός Όμιλος Θεσσαλονίκης. Ο αγώνας είναι υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας και αφορά σκάφη optimist, LASER 4.7 και 420. Στον αγώνα αυτό εκτός από τους ομίλους που θα λάβουν μέρος απ όλη την Ελλάδα θα συμμετάσχει και ο Ναυτικός Όμιλος Αμμοχώστου από την Κύπρο.
1. ΚΑΝΟΝΕΣ
1.1 Οι αγώνες θα διέπονται από τους κανόνες όπως αυτοί ορίζονται στους Κανόνες Αγώνων Ιστιοπλοΐας ISAF 2013-2016.
1.2 Ο κανόνας 7(a) της κλάσης Laser τροποποιείται ως εξής: μόνο ένα άτομο θα επιβαίνει στο σκάφος κατά την διάρκεια της ιστιοδρομίας και θα πρέπει να είναι αυτό που δηλώθηκε στην δήλωση συμμετοχής.
1.3 Ο κανόνας 40.1 τροποποιείται ως εξής: όλοι οι αγωνιζόμενοι υποχρεούνται να φορούν τα σωσίβιά τους κατά την διάρκεια των ιστιοδρομιών.
1.4 Στον κανόνα 61.1 προστίθεται: Σκάφος που προτίθεται να κάνει ένσταση πρέπει να ενημερώσει την Επιτροπή Αγώνων για το σκάφος εναντίον του οποίου θα γίνει η ένσταση, αμέσως μετά τον τερματισμό του
2. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Οι ανακοινώσεις στους αγωνιζόμενους θα δημοσιεύονται στον επίσημο πίνακα ανακοινώσεων ο οποίος θα βρίσκεται στην είσοδο του Ν.Ο.Θ.
3. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΟΥ
3.1 Κάθε αλλαγή στις οδηγίες πλου θα ανακοινώνεται 2 δύο ώρες πριν από την εκκίνηση της πρώτης ιστιοδρομίας της ημέρας στην οποία θα τεθεί σε εφαρμογή.
3.2 Αλλαγές στο πρόγραμμα των αγώνων θα ανακοινώνονται μέχρι την 20:00 της προηγούμενης ημέρας.
4. ΣΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΤΕΡΙΑ
4.1 Σήματα στη στεριά θα επιδεικνύονται στον ιστό που θα βρίσκεται πάνω από το εστιατόριο του Ν.Ο.Θ.
4.2 Όταν επιδεικνύεται ο Απαντητικός Επισείων στη στεριά σημαίνει «Η ιστιοδρομία αναβάλλεται. Το προειδοποιητικό σήμα δε θα δοθεί νωρίτερα από 30 λεπτά μετά την υποστολή του». Αυτό αλλάζει τα οπτικά σήματα αγώνων.
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ
5.1 Παρασκευή 04/03 αφίξεις – δηλώσεις Σάββατο 05/03 ώρα 13:00 ιστιοδρομίες Κυριακή 06/03 ώρα 12:00 ιστιοδρομίες Έχουν προγραμματιστεί έξι ιστιοδρομίες
5.2 Δε θα διεξαχθούν περισσότερες από τέσσερις ιστιοδρομίες την ημέρα
5.3 Η προγραμματισμένη ώρα για το προειδοποιητικό σήμα την πρώτη ημέρα των αγώνων είναι 12:55.
5.4 Για να ειδοποιηθούν τα σκάφη ότι μια νέα ιστιοδρομία θα ξεκινήσει σύντομα, η πορτοκαλί σημαία που ορίζει τη γραμμή της εκκίνησης στο σκάφος επιτροπής θα επιδεικνύεται με ένα ηχητικό σήμα τουλάχιστον πέντε (5) λεπτά πριν επιδειχθεί το προειδοποιητικό σήμα.
5.5 Την τελευταία ημέρα της διοργάνωσης δε θα δοθεί προειδοποιητικό σήμα μετά την 16:30.
6. ΣΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΛΑΣΕΩΝ
Τα σήματα των κλάσεων θα είναι το σήμα της κλάσης σε λευκό φόντο. Για την κατηγορία Laser 4,7 η σημαία θα είναι το λογότυπο 4,7 σε άσπρο φόντο.
7. ΠΕΡΙΟΧΗ ΙΣΤΙΟΔΡΟΜΙΩΝ
Οι ιστιοδρομίες θα διεξαχθούν στο θαλάσσιο χώρο του Θερμαϊκού κόλπου ανοιχτά του Ν.Ο.Θ.
8. ΔΙΑΔΡΟΜΗ
8.1 Τα διαγράμματα στο προσάρτημα 1 απεικονίζουν την περιοχή των ιστιοδρομιών, τις διαδρομές, την κατά προσέγγιση γωνία μεταξύ των σκελών, τη σειρά με την οποία πρέπει να παρακαμφθούν και την πλευρά στην οποία πρέπει να αφεθούν τα σημεία στροφής
9. ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΡΟΦΗΣ, ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ -ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ
9.1 Τα σημεία στροφής 1, 2, και 3 θα είναι μεγάλες φουσκωτές σημαδούρες χρώματος κίτρινου. Τα σημεία στροφής 4s-4p θα είναι μικρές κυλινδρικές φουσκωτές σημαδούρες χρώματος κίτρινου.
9.2 Τα σημεία της εκκίνησης θα είναι: σκάφος επιτροπής αγώνων στην δεξιά πλευρά με ιστό και σημαία χρώματος πορτοκαλί με τα γράμματα START και σημαδούρα με πορτοκαλί σημαία με τα γράμματα START στην αριστερή πλευρά.
9.3 Τα σημεία του τερματισμού θα είναι: σκάφος επιτροπής τερματισμού με ιστό και σημαία χρώματος πορτοκαλί στον ιστό του και σημαδούρα με ιστό και πορτοκαλί σημαία.
10. ΕΚΚΙΝΗΣΗ
10.1 Οι ιστιοδρομίες θα εκκινούν σύμφωνα με τον κανόνα 26 RRS 2013-2016 επιδεικνύοντας το προειδοποιητικό σήμα 5 λεπτά πριν το σήμα εκκίνησης .
10.2 Εάν επιδειχθεί η σημαία U του Δ.Κ. ως προπαρασκευαστικό, κανένα μέρος του σκάφους, του πληρώματος ή του εξοπλισμού δεν πρέπει να βρίσκεται μέσα στο τρίγωνο που σχηματίζεται από τα σημεία της εκκίνησης και το πρώτο σημείο στροφής κατά τη διάρκεια του τελευταίου λεπτού πριν από το σήμα της εκκίνησής του. Εάν ένα σκάφος παραβεί αυτή την οδηγία πλου και αναγνωρισθεί από την επιτροπή αγώνων θα ακυρωθεί χωρίς ακροαματική διαδικασία. Αυτό αλλάζει τον κανόνα 26.
10.3 Η γραμμή εκκίνησης θα είναι μεταξύ των σημείων της εκκίνησης.
10.4 Τα σκάφη των οποίων το προειδοποιητικό σήμα δεν έχει δοθεί πρέπει να αποφεύγουν την περιοχή της εκκίνησης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας εκκίνησης άλλων ιστιοδρομιών.
10.5 Εάν ένα σκάφος εκκινήσει αργότερα από τέσσερα (4) λεπτά μετά το σήμα της εκκίνησής του, θα βαθμολογηθεί DNS χωρίς ακρόαση. Αυτό τροποποιεί την κανόνα Α4.
11. ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΣΚΕΛΟΥΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
11.1 Για να αλλάξει το επόμενο σκέλος της διαδρομής, η επιτροπή αγώνων θα μετακινήσει το αρχικό σημείο (ή τη γραμμή τερματισμού) σε μία νέα θέση το συντομότερο δυνατόν.
11.2 Τα σκάφη πρέπει να περάσουν ανάμεσα στο σκάφος της επιτροπής αγώνων που σημαίνει την αλλαγή του επόμενου σκέλους και του σημείου, αφήνοντας το σημείο αριστερά και το σκάφος της επιτροπής αγώνων δεξιά. Αυτό αλλάζει το κανόνα 28.1.
12. ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΣ
12.1 Η γραμμή τερματισμού θα είναι μεταξύ των σημείων του τερματισμού.
13. ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΝΩΝ
13.1Θα ισχύσει το Παράρτημα P των RRS. Η εναλλακτική ποινή για κάθε παράβαση του RRS 42 θα είναι αυτή η οποία περιγράφεται στον RRS P 2.1. Αυτό διαφοροποιεί τον RRS P 2 13.2Η ποινή για παραβάσεις των οδηγιών πλου 10.4, 15.4, 17.1, 17.2, 19, 20, 21, 22 και 23 και των κανονισμών των κλάσεων μπορεί να είναι μικρότερη από ακύρωση κατά την κρίση της επιτροπής ενστάσεων.
14. ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ
14.1Τα χρονικά όρια είναι τα ακόλουθα : Χρονικό όριο τερματισμού 90 λεπτά, Χρονικό όριο για την παράκαμψη του 1ου σημείου στροφής 30 λεπτά. Εάν κανένα σκάφος δεν παρακάμψει το 1ο σημείο μέσα στο αντίστοιχο χρονικό όριο, η ιστιοδρομία θα εγκαταλείπεται. 14.2Εάν ένα σκάφoς δε τερματίσει μέσα σε 15 λεπτά αφού το πρώτο σκάφος ολοκληρώσει τη διαδρομή και τερματίσει θα βαθμολογηθεί DNF χωρίς ακρόαση. Αυτό αλλάζει τους κανόνες 35, Α4 και Α5.
15. ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
15.1Έντυπα ενστάσεων διατίθενται από τη γραμματεία των αγώνων. Οι ενστάσεις πρέπει να υποβάλλονται εκεί πριν από το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων.
15.2Για κάθε κλάση το χρονικό όριο για την υποβολή ενστάσεων είναι 60 λεπτά μετά τον τερματισμό του τελευταίου σκάφους στην τελευταία ιστιοδρομία της ημέρας ή την επίδειξη ΑΡ πάνω από Α ή Ν πάνω από Α από την επιτροπή αγώνων. Το ίδιο χρονικό όριο ισχύει και για τις ενστάσεις από την επιτροπή αγώνων και την επιτροπή ενστάσεων για γεγονότα που παρατηρήθηκαν στην περιοχή των ιστιοδρομιών καθώς και για τις αιτήσεις για αποκατάσταση. Αυτό τροποποιεί τους κανόνες 61.3 και 62.2.
15.3 Οι ενστάσεις από την επιτροπή αγώνων και την επιτροπή ενστάσεων θα ανακοινώνονται πριν από το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων για να ενημερωθούν τα εναγόμενα σκάφη σύμφωνα με τον κανόνα 61.1b
15.4 Σκάφος που αποδέχθηκε ποινή σύμφωνα με τον κανόνα 44.1 πρέπει να συμπληρώσει ένα έντυπο αποδοχής ποινής στη γραμματεία των αγώνων πριν από το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων.
15.5 Τα σκάφη που έχουν τιμωρηθεί από την επιτροπή ενστάσεων για παράβαση του κανόνα 42 θα ανακοινώνονται πριν από το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων
15.6 Παράβαση των οδηγιών πλου 15.4, 17.1, 17.2, 19 και 20 δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για ένσταση από άλλο σκάφος.
15.7 Όχι αργότερα από 30 λεπτά μετά το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων, θα ανακοινώνεται το πρόγραμμα και ο χώρος εκδίκασης των ενστάσεων.
15.8 Την τελευταία ημέρα των αγώνων, αιτήσεις επανάληψης ακροαματικής διαδικασίας θα πρέπει να υποβάλλονται: α. Πριν από το χρονικό όριο υποβολής ενστάσεων αν ο αιτών ενημερώθηκε για την απόφαση την προηγούμενη ημέρα β. Όχι αργότερα από 30 λεπτά μετά την ενημέρωση του αιτούντος για την απόφαση την ίδια ημέρα. Αυτό τροποποιεί τον κανόνα 66.
16. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
16.1 Πρέπει να ολοκληρωθεί μια (1) Ιστιοδρομία ώστε ο αγώνας να είναι έγκυρος.
16.2(α) Εάν ολοκληρωθούν λιγότερες από τέσσερις (4) ιστιοδρομίες η βαθμολογία ενός σκάφους θα είναι το σύνολο των βαθμών σε όλες τις ιστιοδρομίες. (β) Εάν ολοκληρωθούν τέσσερις (4) και περισσότερες ιστιοδρομίες η βαθμολογία ενός σκάφους θα είναι το σύνολο των βαθμών του σε όλες τις ιστιοδρομίες εξαιρουμένης της χειρότερης.
17. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
17.1 Σκάφη που χρειάζονται βοήθεια θα πρέπει να προκαλούν την προσοχή χρησιμοποιώντας την σφυρίχτρα τους ή με το κουπί τους ή με τα χέρια τους. Η επιτροπή αγώνων διατηρεί το δικαίωμα να βοηθήσει σκάφη που κατά την κρίση της χρειάζονται βοήθεια, ανεξάρτητα από το αν το ζήτησαν ή όχι. Αυτό δε μπορεί να αποτελέσει αιτία για αποκατάσταση. Αυτό τροποποιεί τον κανόνα 62.1(α)
17.2 Ένα σκάφος που εγκαταλείπει μία ιστιοδρομία πρέπει να ειδοποιήσει την επιτροπή αγώνων το συντομότερο δυνατόν.
18. ΑΛΛΑΓΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ Ή ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
18.1 Αντικατάσταση αγωνιζόμενων στις διθέσιες κατηγορίες δεν θα επιτρέπεται χωρίς προηγούμενη έγγραφη έγκριση από την επιτροπή αγώνων.
18.2 Αντικατάσταση κατεστραμμένου ή απολεσθέντος εξοπλισμού δε θα επιτρέπεται χωρίς την άδεια της επιτροπής αγώνων. Αιτήσεις αντικατάστασης θα πρέπει να υποβάλλονται το συντομότερο λογικά δυνατόν.
19. ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΜΕΤΡΗΣΗ
Ένα σκάφος ή ο εξοπλισμός του μπορεί να ελεγχθεί οποιαδήποτε στιγμή για συμμόρφωση με τους κανονισμούς της κλάσεως και τις οδηγίες πλου. Στη θάλασσα ένας καταμετρητής της επιτροπής αγώνων μπορεί να οδηγήσει ένα σκάφος αμέσως στο χώρο που θα του υποδείξει για έλεγχο.
20. ΣΚΑΦΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ
20.1 Τα σκάφη υποστήριξης πρέπει να δηλωθούν στη γραμματεία των αγώνων. Οι χειριστές πρέπει να είναι υπεύθυνοι για τις μετακινήσεις τους, να φορούν το βραχιόλι ασφαλείας (quick – stop) που συνδέεται με το διακόπτη της μηχανής καθώς και να είναι κάτοχοι διπλώματος ταχυπλόου.
20.2 Τα σκάφη υποστήριξης θα πρέπει να παραμένουν μακριά από την περιοχή όπου αγωνίζονται σκάφη από το προειδοποιητικό σήμα της ιστιοδρομίας μέχρι όλα τα σκάφη να τερματίσουν την ιστιοδρομία ή η επιτροπή αγώνων σημάνει αναβολή, γενική ανάκληση ή διακοπή της ιστιοδρομίας
20.3 Για να παρακολουθήσουν την ιστιοδρομία τα σκάφη υποστήριξης μπορούν να κινούνται κατά μήκος των πλευρών του στίβου, περίπου 100 μέτρα από την περιοχή των αγώνων.
20.4 Σκάφος της επιτροπής αγώνων ή της επιτροπής ενστάσεων μπορεί να υποδείξει σε ένα σκάφος υποστήριξης να απομακρυνθεί περισσότερο από την περιοχή των αγώνων. Σε αυτή την περίπτωση το εν λόγω σκάφος θα πρέπει να συμμορφωθεί άμεσα.
20.5 Η παράβαση του άρθρου 20 των οδηγιών πλου μπορεί να τιμωρηθεί με ακύρωση από τη συγκεκριμένη ιστιοδρομία όλων των σκαφών που σχετίζονται με το σκάφος υποστήριξης ή με άλλη ποινή στη διακριτική ευχέρεια της επιτροπής ενστάσεων.
21. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Σκάφος που αγωνίζεται δεν πρέπει να αναμεταδίδει ή να λαμβάνει πληροφορίες μέσω VHF,κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές λήψης, εκπομπής και γενικότερα επικοινωνίας. 22. ΡΥΠΑΝΣΗ Τα σκάφη δεν πρέπει να πετούν απορρίμματα στη θάλασσα.
23. ΑΠΟΚΗΡΥΞΗ ΕΥΘΥΝΗΣ
Όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται σύμφωνα με το θεμελιώδη κανόνα 4, RRS-ISAF. Ο διοργανωτής Όμιλος και οι Επιτροπές δε φέρουν καμία απολύτως ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί σε άτομα ή πράγματα τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα κατά την διάρκεια του αγώνα. Βλέπε τον κανόνα 4 «Απόφαση για συμμετοχή σε αγώνα». Η διοργανώτρια αρχή δεν αποδέχεται καμία ευθύνη για ζημία υλικών ή τραυματισμό ή θάνατο που δύναται να υποστεί κανείς από γεγονότα συναφή πριν, ή κατά την διάρκεια, ή μετά από την διοργάνωση. 24. ΑΣΦΑΛΕΙΑ Όλα τα αγωνιζόμενα και συνοδευτικά σκάφη θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον την προβλεπόμενη από την Ελληνική νομοθεσία ασφαλιστική κάλυψη ευθύνης προς τρίτους.
Επιτροπή αγώνων
Γιάννης Παυλίδης Πρόεδρος
Άννα Αγεριάδου, Παπαγεωργίου Νίκος, Μάκης Νεοκλάρας, Μπάμπης Σιδηρόπουλος, Κατερίνα Ζωγραφάκη, Βαΐα Νταρζάνου, Χάρης Τσώλης, Γιάννης Μελίδης, Νίκος Μπεναξίδης, Ηλίας Τσαουσίδης, Γιάννης Συγγελάκης
Επιτροπή Ενστάσεων
Αλέξανδρος Ταγαρόπουλος Πρόεδρος
Νίκος Μαύρος. Αντώνης Καραγιάννης. Χριστόφορος Πριτσούλης. Τσαβδαρίδου Άννα